Inte en ny pryl 2018

Vid årsskiftet 2017-2018 bestämde jag mig för att jag inte skulle köpa någon ny pryl under 2018. Undantag var naturligtvis mat och andra livsviktiga förnödenheter. Skulle mina löpskor gå sönder så skulle jag i första hand laga dem men självklart också ha möjlighet att köpa nya då jag är i stort behov av dem.

Nu är vi inne i maj. Detta var verkligen inte svårt. Jag har länge sagt att jag har allt jag behöver och det stämmer verkligen. Nedan radar jag alla de fördelar jag kan komma på med denna nya filosofi (som säkert kommer hålla längre än 2018).

  • Mindre tankar på vad jag ska köpa och vad jag vill ha
  • Klart mer ekonomiskt att inte hålla på och handla saker
  • Ett betydligt bättre hållbarhetstänk
  • Tänker mer på vad saker betyder för mig och vad jag verkligen tycker om
  • Även om barnen tycker man är lite korkad sänder man nog en bra signal i alla fall till dem om vad som betyder något i livet

För att accelerera detta ”tänk” har jag låtit mig inspireras av @minimalisterna @ett_enklare_liv samt @900 saker lättare. Jag ska inte bara sluta inhandla prylar utan dessutom göra mig av med sånt jag inte använder. Återkommer i kommande inlägg om hur jag väljer och vad jag gör med det.

God kväll

Lämna en kommentar